زخم بازار تنظیم یارانه کشاورزی ماه رمضان

زخم: بازار تنظیم یارانه کشاورزی ماه رمضان خبر اقتصادی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی با عرضه‌ کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد / وزیر بهداشت

    وزیر بهداشت با تشریح ۱۲ معضل حوزه سلامت گفت: همه نهادها باید تلاش کنند که بیماری تولید نکنند متاسفانه در مورد آلودگی هوا اکثر نهادها که اظهار نظر یا مطالبه می‌ک

    با عرضه‌ کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد / وزیر بهداشت

    وزیر بهداشت: با عرضه کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد

    عبارات مهم : ایران

    وزیر بهداشت با تشریح ۱۲ معضل حوزه سلامت گفت: همه نهادها باید تلاش کنند که بیماری تولید نکنند متاسفانه در مورد آلودگی هوا اکثر نهادها که اظهار نظر یا مطالبه می کنند خودشان مسبب ایجاد این شرایط هستند و باید پاسخگو باشند.

    به گزارش تسنیم، سیدحسن هاشمی در همایش تخصصی بهداشت عمومی و امنیت غذایی که به میزبانی دادسراهای عمومی و انقلاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، اظهار داشت: اوضاع آب و غذا در کشور مناسب است و نباید خودزنی کنیم آیا که بیشترین شایعات حتی در کشورهای پیشرفته نیز در حوزه غذا است و نباید فکر کنیم که با بیانات منفی و ناامیدانه، جامعه دچار التهاب نمی شود.

    با عرضه‌ کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد / وزیر بهداشت

    وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه دائماً خبر های منفی و ناامیدانه به جامعه مخابره می شود، گفت: بعضی از ما مسئولان خودشیفته، در رسانه ها و تریبون ها به منفی گویی می پردازیم البته منظور من این نیست که سخنان خلاف و امید آفرینی کاذب کنیم بلکه می توان در کنار موفقیت ها نقاط ضعف را نیز گفت. امروزه صفحه اول اکثر روزنامه هایی که پول خود را از دولت می گیرند اخبار منفی است و این همان چیزی است که دیگران و دشمن های می خواهند.

    هاشمی تصریح کرد: ترساندن مردم و ایجاد اضطراب در آنها بدون اینکه نتیجه ای حاصل شود بی فایده است و بخش عمده ای از امنیت هم مربوط به نشاط اجتماعی است.

    وزیر بهداشت با تشریح ۱۲ معضل حوزه سلامت گفت: همه نهادها باید تلاش کنند که بیماری تولید نکنند متاسفانه در مورد آلودگی هوا اکثر نهادها که اظهار نظر یا مطالبه می‌ک

    وزیر بهداشت عنوان کرد: از روز اول مسئولیتم تلاش کرده ام که خلاف نگویم به عنوان نمونه بارها تاکید کردم که در حاشیه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اوضاع تخت های بیمارستانی نامطلوب و نامناسب است و به دنبال آن دولت به ساخت بیمارستان در این شهرها اقدام کرده است.

    هاشمی با اشاره به وظیفه مهم قوه قضائیه یادآور شد: هنگامی که که قوه قضاییه اقدام به اجرای عدالت می کند بزرگترین خدمت به نشاط اجتماعی است و مردم متوجه می شوند که قوه قضاییه با متخلفین و متقلبین برخورد می کند و قانون در کشور حکم فرما است.

    هاشمی همچنین در مورد میزان واردات روغن پالم گفت: در مورد روغن پالم همواره بین شرکت های وارداتی مسابقه وجود داشته و هر روز تلاش می کنند که رقیب خود را از میدان بیرون کنند. واردات روغن پالم در سال ۹۰ حدود ۵۶۰ هزار تن در سال ۹۱ ۵۵۰ حدود هزار تن، در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ تن، در سال ۹۳ حدود ۷۴۰ هزار تن، در سال ۹۴ حدود ۶۰۰ هزار تن، در سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن و در امسال با ادامه روند کم کردن واردات پالم تاکنون ۳۶۰ هزار تن بوده و هرکسی مدرکی بر خلاف این آمارها دارد می تواند به دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه دهد.

    با عرضه‌ کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد / وزیر بهداشت

    دکتر هاشمی افزود: میانگین مصرف روغن پالم در دنیا ۳۰ تا ۳۴ درصد است و استفاده از آن در صنایع متفاوت از جمله شکلات سازی و بستنی سازی مورد نیاز است که تمام دنیا نیز از آن استفاده می کنند. خوشبختانه در دولت یازدهم واردات پالم به کشور از ۷۵۰ هزار تن به ۴۵۰ هزار تن کم کردن یافت و تعرفه واردات آن نیز ۲۵ درصد زیاد کردن پیدا کرد.

    وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بحث و اظهارنظر در مورد محصولات تراریخته در تخصص ما نیست، افزود: مسئول بررسی این محصولات وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی استاندارد است و وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید حقوق مردم را مطالبه کنند به شرط اینکه همدیگر را متهم نکنند آیا که ما مسئولیم و مردم از ما کار می خواهند و نباید پرسشها را به گردن هم دیگر بیاندازیم آیا که مردم از اینکه اشتباهات را به دیگران نسبت می دهیم، خسته شده است اند.

    وزیر بهداشت با تشریح ۱۲ معضل حوزه سلامت گفت: همه نهادها باید تلاش کنند که بیماری تولید نکنند متاسفانه در مورد آلودگی هوا اکثر نهادها که اظهار نظر یا مطالبه می‌ک

    هاشمی عنوان کرد: هرکدام از قوای سه گانه تصور می کنند که کار خود را به درستی انجام می دهند ولی مردم کارنامه و خروجی کار را می بینند و امروز مردم از ما محیط و غذای سالم می خواهند.

    هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسات یکسان به وسیله مسئولان وزارت بهداشت و قوه قضاییه اظهار داشت: قطعاً وزارت بهداشت بدون همکاری قوه قضاییه نمی تواند در حوزه سلامت و بازدارندگی تخلفات موفق باشد و هنگامی که قانون از مجرای قوه قضاییه اجرا شود موثرتر خواهد بود آیا که ما فقط تخلفات را اطلاع رسانی می کنیم و اختیار صدور حکم نداریم.

    با عرضه‌ کنندگان داروهای غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد / وزیر بهداشت

    وزیر بهداشت تصریح کرد: ۱۱۷ سفره منزل و رستوران غیرمجاز که اقدام به عرضه قلیان می کنند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است اند ولی بعد از صدور حکم و پلمپ این مراکز شاهد بودیم که دوباره فک پلمپ شده است اند و در این شرایط دیگر آبرویی جهت کارشناسان ما باقی نمی ماند و متاسفانه شاهدیم که تعداد این مراکز از ۱۱۷ به ۱۳۸ مرکز زیاد کردن یافته است.

    هاشمی یادآور شد: در مورد داروخانه های متخلفی که اقدام به عرضه داروی قاچاق می کنند بارها به مراجع قضایی گزارش شده است ولی ظرف یک روز مجددا این مراکز بازگشایی و به فعالیت خود ادامه می دهند.

    وزیر بهداشت تاکید کرد: همکاری وزارت کشور و فرمانداران در تامین سلامت جامعه بسیار مهم است و وزارت بهداشت حاضر است به عنوان بازوی اجرایی قوه قضاییه هر اقدامی را در جهت پیشگیری از تخلفات انجام دهد. ولی ۸۰ درصد از عوامل موثر بر سلامت مردم در اختیار سایر دستگاههای اجرایی است.

    وزیر بهداشت گفت: متاسفانه دولت ها کمترین هزینه را جهت نظارت می کنند و وزارت بهداشت اخیراً در پایتخت کشور عزیزمان ایران با همکاری دفاتر سلامت در حوزه بهداشت محیط اقدام به صدور کارت بهداشت در کمترین وقت کرده و اگر گزارشاتی مبنی بر تخلف یا تقلب وجود داشته باشد به دستگاه قضایی گزارش می کند.

    هاشمی تاکید کرد: در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت مصمم است که با متخلفان برخورد کند آیا که این کارها از بروز بیماریها و همچنین تحمیل هزینه دارویی، ساخت بیمارستان و توسعه تخت بیمارستانی جلوگیری می کند.

    هاشمی عنوان کرد: همه دستگاهها باید تلاش کنند که بیماری تولید نکنند متاسفانه در مورد آلودگی هوا اکثر دستگاههایی که اظهار نظر یا مطالبه می کنند خودشان مسبب ایجاد این شرایط هستند و باید پاسخگو باشند و مردم نیز به خوبی متوجه می شوند که بعضی افراد می خواهند از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

    هاشمی با اشاره به اینکه حوزه غذا، آب و بهداشت از پرسشها امنیتی جدا نیست و از جمله مواردی است که در آینده حاشیه سازی های زیادی راجع به آن خواهد شد، تاکید کرد: هر لحظه مردم باید مدعی و قوای سه گانه پاسخگو باشند.

    وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم وزارت بهداشت و قوه قضاییه در پیشگیری از بروز بیماریها و تامین سلامت مردم اظهار داشت: برخورد با تخلفاتی که با حضور مامورین بهداشتی، مقام قضایی و رسانه ها باشد از بروز شایعات جلوگیری می کند و مردم باور و اطمینان خواهند یافت که در برخورد با متخلفان جدی هستیم و با هیچ فردی مسامحه و شوخی نداریم.

    هاشمی اضافه کرد: مردم تصور می کنند که دادستانی فقط در مواردی مانند اختلاف، قتل، غارت و یا جرم های سیاسی ورود پیدا می کند در حالیکه حقوق عامه مردم مهم است و علاوه برمواردی مانند سقوط هواپیما و تاخیر در پروازهای هواپیماها، پرسشها بهداشتی و درمانی و تخلفات در حوزه غذا و آب نیز از مواردی است که می تواند به وسیله دادستانی انجام شود و موجب اطمینان بخشی در مردم و نشاط اجتماعی شود.

    وزیر بهداشت درخصوص کارها وزارت بهداشت در مورد مبارزه با قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی گفت: در کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد و یکی از تکالیف آنها نیز همین است و ما به عنوان وزارت بهداشت گزارش تخلفات، قاچاق و تقلب های این حوزه را ارائه می دهیم. ولی هنگامی که فرد متقلب یا متخلف باشد قوه قضاییه باید حکم صادر کند. همچنین در مواردی مانند آرایشگاهها و باشگاههای ورزشی تخلفات گسترده ای رخ می دهد که نیازمند ورود مراجع قضایی به این حوزه است.

    به گزارش وبدا-هاشمی یادآور شد: اگر فردی محکومیت دارد و اجازه طبابت ندارد با آن برخورد می کنیم همچنین در صورت مشاهده تخلف در داروخانه ها و موسسات پزشکی که بهداشت را به خوبی رعایت نمی کنند و زباله ها را به صورت صحیح دفع نمی کنند اختیاراتی مانند لغو پروانه و یا اعتباربخشی را در اختیار داریم.

    هاشمی تاکید کرد: در مورد تخلفات با عنوان طب اسلامی بارها مراجع بزرگواری همچون آیت الله مکارم شیرازی، جوادی آملی و ری شهری (فردی که بیشترین تالیف در حوزه علوم حدیث و ائمه اطهار دارد) اعلام کردند که چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و افرادی که در کسوت روحانیت یا غیر روحانیت در درمان مردم مداخله می کنند مورد تائید نیست لیکن در صورتیکه مردم از درمان تجویز شده است به وسیله آنها پاسخی نگیرند آن را به حساب اسلام و روحانیت می گذارند.

    وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه بزرگان حوزه علمیه و دادگاه خاص روحانیت به حوزه تخلفات تحت عنوان طب اسلامی ورود کرده اند و می دانیم که لایه های پنهان این جریان چیست و در قانون به صراحت آمده اگر فردی در حوزه پزشکی صلاحیت ندارد و اقدام به مداخله در درمان می کند باید برخوردهای مورد نیاز با او انجام شود.

    وزیر بهداشت درخصوص اوضاع عطاری ها در کشور اظهار داشت: بعضی افراد افراطی طب مدرن را دارای منشاء صهیونیستی، آمریکایی و وارداتی می دانند و عنوان می کنند که ما در کشور طب اسلامی داریم ولی همین افراد در صورتیکه نیاز به کارها درمانی مانند دندانپزشکی داشته باشند به دندان پزشکان طب تازه مراجعه می کنند حتی از داروهای خارجی نیز استفاده می کنند. در برابر بعضی افراد در جامعه پزشکی باور و اعتقادی به طب سنتی ندارند ولی در مراحلی که کاری از دستشان بر نمی آید به طب سنتی مراجعه می کنند و باید بپذیریم که مردم طب سنتی را به عنوان طب مکمل قبول دارند.

    هاشمی تصریح کرد: اگر مواردی از عرضه داروهای غیرمجاز و همچنین اضافه کردن مواد مخدر به بعضی از گیاه های دارویی مشاهده شود حتماً به طور جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.

    وزیر بهداشت پیشنهاد تشکیل یک کارگروه یکسان با حضور دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران و رؤسای دادگستریهای پایتخت کشور عزیزمان ایران و همچنین سه دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را ارائه کرد و گفت: اگر بتوانیم اوضاع سلامت غذا و آب را در پایتخت کشور عزیزمان ایران کنترل کنیم شاهد اثرات مثبت و گسترده آن در سطح ملی خواهیم بود حتی می توانیم قاضی یا شعبه خاص پیگیری به این تخلفات را در پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته باشیم تا برخورد با تخلفات در کمترین وقت تعیین وظیفه شود و مردم احساس امنیت بیشتری کنند.

    هاشمی در آخر خاطرنشان کرد: بازدیدهای یکسان مقام قضایی، مامورین بهداشتی و رسانه ها اگر به صورت مداوم انجام شود می تواند در بازدارندگی از بروز تخلف و تقلب، موثر و موجب دلگرمی همکاران ما در حوزه بهداشت شود.

    واژه های کلیدی: ایران | برخورد | تخلفات | بهداشت | بهداشتی | قوه قضاییه | وزارت کشور | وزیر بهداشت | برخورد با متخلف | آرایشی و بهداشتی | وزارت جهاد کشاورزی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار